Improwizacja taneczna i rysunek „Material for the Spine”
prowadzący: Daniel Rojasanta i Alexandra Wuzyk
23, 24 Sierpnia
Sobota 10:00 – 13:00 & 15:00 – 18:00
Niedziela 10:00 – 13:00 & 15:00 – 18:00
Spine, Line and Flow to warsztat eksplorujący improwizację ruchową i rysunkową opartą na technice Steve’a Paxtona „Material for the Spine”, która ukazuje połączenie kręgosłupa z resztą ciała.
Warsztat jest współpracą Daniel’em Rojasanta [Kolumbia] i Alexandrą Wuzyk [RPA], opartą na technikach kontakt improwizacji, „Material for the Spine” oraz improwizacjach z tuszem i rysunkiem.
Badamy, jakie ślady pozostawiane są z obecności najmniejszych ruchów, oraz jak improwizacja w rysunku i taniec mogą się przenikać i współpracować. Ćspółenia zgłębiają kształty spirali i krzywizn przez pryzmat efektywnego ruchu badając kreatywne możliwości naszej anatomii.
Sesje skoncentrowane są głównie na ruchu fizycznym, z krótkimi scenariuszami rysunkowymi.
Zalecamy uczestnictwo we wszystkich sesjach – dla spójności doświadczenia.
Cena:
140 euro – cena standardowa
110 euro – przy potwierdzeniu i przedpłacie do 20 sierpnia
w razie trudności finansowych, napisz do nas
REJESTRACJA
Zapisy przez wiadomość WhatsApp:
Alexandra https://wa.me/+31615525238 : napisz swoje imię i nazwisko.
Warsztat jest otwarty dla osób o różnych doświadczeniach ruchowych, zainteresowanych poszerzaniem ruchomości kręgosłupa, jak i dla osób ciekawych fuzji tańca i rysunku. Niektóre propozycje zadań mają na celu wyzwanie fizyczne, ale ich intensywność i zakres zależy od uczestników.
Infopack PDF: https://tinyurl.com/uucsmdve
CZYM JEST „MATERIAL FOR THE SPINE?”
Stworzona ponad 20 lat temu technika Steve’a Paxtona „Material For the Spine” gromadzi wiedzę o ruchu od badań nad chodem, przez praktykę tańca, eksploracje w Contact Improvisation, po sztuki walki jak Aikido.
„Material For the Spine można postrzegać jako system eksploracji mięśni zewnętrznych i wewnętrznych pleców. Jego celem jest skierowanie światła świadomości na ciemną stronę ciała – tę, której rzadko doświadczamy sami, a która często zostaje pominięta w definiowaniu siebie jako tancerza. (…) Chciałem uczynić świadomymi wewnętrzne odczucia, momenty, działania w których ujawnia się działanie szkieletu, połączenia mięśniowe dostępne między miednicą a końcówkami palców oraz miękkie energetyczne wsparcie dźwigni, które utożsamiam z wschodnią koncepcją qi lub ki. Niektóre formy wynikły z moich prób nauczania przewrotów Aikido, ukośnych przewrotów wschodnich sztuk walki.”
— Steve Paxton
https://www.materialforthespine.com/
DANIEL ROJASANTA
Multidyscyplinarny artysta sceniczny urodzony w Ameryce Południowej.
Od 8 lat uczy somatyki i contact improvisation na międzynarodowej scenie.
Uczył się Taichi u mistrza Zhou ZhongFu (周中福) w Chinach, trenował teatr fizyczny w Korei Południowej z grupą teatralną Georipae oraz zgłębiał Butoh z japońskim mistrzem Katsura Kan (桂勘).
Prowadził warsztaty i laboratoria w Rosji, Japonii, USA, Kolumbii, Tajlandii, Korei Południowej i przez wiele lat w Chinach, gdzie współtworzył pierwszą społeczność CI w mieście Hangzhou.
Tworzy własne spektakle, a także współtworzył improwizowane występy z Contact HZ w Chinach.
Występował również w spektaklach tanecznych i teatralnych grupy The ASK z Szanghaju, Teatre Animal z Hiszpanii oraz Ingrid Olterman Dans ze Szwecji.
Brał udział w India Art Fair w New Delhi, Myriang Village Theater w Korei Południowej, National Grand Theater w Pekinie oraz Power Station of Art podczas Shanghai Art Biennial.
ALEXANDRA WUZYK
Alexandra Wuzyk to multidyscyplinarna artystka urodzona i wychowana w RPA. Studiowała sztuki piękne w LUCA School of Arts w Belgii, gdzie skupiała się na performansach interaktywnych, zapraszających widzów do aktywnego i ucieleśnionego uczestnictwa.
Po raz pierwszy zetknęła się z contact improvisation w 2020 roku i zakochała się w tej praktyce jako ucieleśnionej edukacji życiowej. Od tamtej pory praktykuje i zgłębia tę formę, głównie z TOWARDS: Center for the Research and Prractice of Contact Improvisation in Thailand. Wierzy w CI jako przestrzeń przekraczającą kulturowe granice i otwierającą potrzebne stany słuchania.
Tworzy w obszarze malarstwa, filmu, poezji i performansu. Jej twórczość porusza się między tańcem, rysunkiem, obserwacją i zapisem. Postrzega stany improwizacji jako przestrzeń narodzin praktyki twórczej, pozwalającą naturalnemu rytmowi i prostej prawdzie się ujawnić.